پینه دستان

پینه دستان


به گزارش ایلنا، در چهارمین روز تجمع کارگران کارخانه سیمان درود که در محوطه این واحد صنعتی برگزار شد، کارگران شرکت کننده در کنار پیگیری برای آغاز به کار دوباره این کارخانه تعطیل شده خواهان آزادی همکاران تازه بازداشت شده خود شدند.

پیش‌تر در جریان اعتراض روز گذشته کارگران سیمان درود تعداد ۱۲ نفر که در میان آنها نام مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان و اعضای شوراهای اسلامی کار کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه نیز به چشم می خورد باشکایت کارفرما توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند.

از سوی دیگر «اولیا علی بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در رابطه این ماجرا به ایلنا می‌گوید: تشکل متبوعش از روز گذشته که در جریان این بازداشت قرار گرفته و از همان موقع پیگیر وضعیت این کارگران بوده است.

وی افزود: از آنجا که در حال حاضر نام آقای منصور ساکی مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان لرستان نیز به عنوان یکی از نمایندگان صنفی کارگران کارخانه سیمان درود در میان اسامی بازداشت‌شدگان است، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور موضوع را بصورت جدی‌تری دنبال می‌کند و در همین رابطه از معاونت تنظیم روابط کار وزارت کار پیگیر ماجراست.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه طبق پاسخی که از سوی معاونت تنظیم روابط کار داده شده است آنها نیز درصدد رسیدگی به موضوع هستند، افزود: البته انتظار ما این است که دوستان گرفتار هرچه زودتر آزاد شوند تا بتوان در فضای آرام به وضعیت کارگران سیمان درود رسیدگی کرد.

علی‌بیگی با یادآوری اینکه در حال حاضر به دلیل کسادی بازار ساخت و ساز در داخل کشور و مختل شدن روند صادرات سیمان به کشور‌های همسایه فعالیت واحدهای تولید سیمان با مشکلات ویژه‌ای روبروست، افزود: البته این وضعیت نمی تواند نافی پیگیری و تحقق مطالبات قانونی کارگران باشد.

رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در عین حال افزود: کارگران صنعت سیمان به دلیل شرایط آلاینده‌های موجود در محیط کارشان، نیازمند توجه و مراقبت ویژه‌ای هستند و برهمین اساس است، نمایندگان صنفی آنها موظفند تا با مراجعه به کارفرما و مسئولان دولتی تحقق این خواسته‌ها را مطالبه کنند.

وی  گفت: قطعا مشکل پیش آمده از طریق  گفتگو میان نمایندگان صنفی کارگران با دولت، کارفرما قابل حل است اما باید مراقب تاثیرهای منفی که ممکن است بروز چنین اتفاقاتی بر روند پیگیر‌های صنفی کارگری داشته باشد؛ باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 / 10 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com